1. მოსამსახურის ყოველწლიური ანაზღაურებადი შვებულების ხანგრძლივობაა 30 კალენდარული დღე. შვებულება შეიძლება გამოყენებულ იქნეს ნაწილ-ნაწილ.
2. მოსამსახურეს უფლება აქვს კალენდარული წლის განმავლობაში გამოუყენებელი ანაზღაურებადი შვებულებით, უშუალო ხელმძღვანელთან შეთანხმებით, მთლიანად ან ნაწილ-ნაწილი ისარგებლოს მომდევნო კალენდარულ წელს.
3. მოსამსახურეს შეიძლება მიეცეს შვებულება ანაზღაურების გარეშე არაუმეტეს ერთი კალენდარული წლისა, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
4. მოსამსახურეს 5 წელიწადში ერთხელ თანამდებობრივი სარგოს შენარჩუნებით შეიძლება მიეცეს შვებულება კვალიფიკაციის ამაღლების მიზნით, პროფესიული განვითარებისთვის, 3 კალენდარულ თვემდე ვადით. გარდა ამისა, სამინისტროს ინიციატივით პროფესიული განვითარებისთვის მოსამსახურის შვებულებაში გაშვების შემთხვევაში შვებულება ანაზღაურდება შესაბამისი პროგრამის ხანგრძლივობის შესაბამისად.
5. მოსამსახურეს ორსულობის, მშობიარობისა და ბავშვის მოვლის გამო/ახალშობილის შვილად აყვანის გამო შვებულება ეძლევა საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
6. მოსამსახურეს შვებულების უფლება წარმოეშობა სამსახურში მიღებიდან/დანიშვნიდან 11 თვის შემდეგ. უშუალო უფროსთან შეთანხმებით, შესაძლებელია ამ უფლებით სარგებლობა აღნიშნული ვადის გასვლამდეც.
7. სამსახურებრივი აუცილებლობიდან გამომდინარე, შესაძლებელია შვებულების შეწყვეტა და მოსამსახურის გამოძახება სამსახურის გასაგრძელებლად.